Bezimienny - 2009-05-01 15:18:46

Wielu z was zastanawia się pewnie czy w 2007 roku jest jeszcze miejsce na taki tytuł jak (pierwszy) Gothic? Otóż jest, bowiem nadal jest on bardzo grywaną produkcją. Teraz zaś szansę na przypomnienie sobie starych dobrych czasów daje nam mod autorstwa polskiej grupy modderskiej Poziomkaz. Panowie ci spędzili ponad rok na wdrażaniu swoich pomysłów i przyznać muszę, że było warto. Panie i Panowie przed wami nieoficjalny, darmowy i polski dodatek do Gothic!

Całość porównać można do Nocy Kruka. Tak jak w dodatku do Gothic 2, tak i tutaj częściowo zmienione zostały mechanizmy rozgrywki. Dodano także wiele nowych postaci oraz pięć nowych obozów, do których możemy dołączyć. Obok „starych” ścieżek dialogowych pojawiły się zupełnie inne dające nam sposobność wykonywania kolejnych ciekawych zadań. Wszystko po to aby odkryć tytułowe mroczne tajemnice. Te zaś związane są z tajemniczą kastą pradawnych, która… a zresztą sprawdźcie sami.

 
Cóż za miłe powitanie 


Najbardziej zauważalną zmianą, którą wprowadza mod jest nowy klimat. Teraz naprawdę możemy poczuć się jak w kolonii karnej. Na każdym kroku możemy dostać „po łbie”, a spotykane postacie zwracają się do nas o wiele mniej przyjaźnie. Dopóki nie zdobędziemy zaufania w odpowiednich kręgach większość nowych NPC-ów traktować nas będzie jak jakiegoś śmiecia. Np. gdy odezwiemy się do strażnika pilnującego placu wymian (zaraz na początku rozgrywki) możemy na „dzień dobry” rozpocząć grę od początku. Teraz należy trzymać język za zębami.

Klimat potęguje także słownictwo, które teraz jest adekwatne do miejsca, w którym się znajdujemy. Przecież nikt w kolonii karnej nie będzie zwracał uwagi na używane słowa. Oczywiście nie myślcie sobie, że od tej chwili każda napotkana postać pożegna nas soczystym „spi&%$#@* h#%$”. Brawa dla autorów za znalezienie złotego środka, pomiędzy ilością, a jakością zastosowanego słownictwa. Co prawda taka wrogość napotykanych postaci nie wszystkim może odpowiadać, ale przecież nie trafiliśmy do raju ;). Samych NPC-ów będzie bardzo wiele, bowiem jak już wspomniałem pojawi się 5 nowych obozów. Trzeba także wiedzieć, że trzy z nich są obozami „dodatkowymi”, a więc przynależność do nich nie wnosi za sobą nowych opcji ukończenia modułu. Warto jednak przyłączyć się do każdego z nich.

Do mniejszych obozów zaliczyć możemy przemytników (skupujących różne towary, aby po upadku Bariery mieć dużo kasy), fanatyków (którzy stwierdzili, że jedynym wybawieniem mogą być tajemniczy pradawni, a nie czczony przez bractwo Śniący) oraz łowców orków (chyba nie trzeba nic tłumaczyć ;)). Duże obozy to strażnicy kopalni (tej należącej do starego obozu) oraz wspomniani pradawni. Oczywiście przyłączenie się do któregokolwiek z obozów wymagać od nas będzie wykonania masy questów, co na nowo pozwoli nam przeszukać wszystkie zakamarki Górniczej Doliny. Tam gdzie poprzednio nie było niczego teraz znajdują się poszukiwane postacie i przedmioty. Co najważniejsze rozwiązywanie zagadek i wykonywanie zadań nie jest nużące i zachęca do brnięcia dalej. Zwłaszcza że wiele z nich wykonywać możemy na różne sposoby.

 
Stylowy obóz przemytników 


Motywacją we wszystkich przypadkach jest ciekawość „czego to autorzy nie wymyślili”. W Mrocznych Tajemnicach znajdziemy wiele nawiązań i aluzji: do filmów (np. Hannibal), gier (Hitman), czy w końcu fabuły Gothic 2 wraz z dodatkiem. W gruncie rzeczy co trzecia kwestia nawiązuje do fabuły kontynuacji. To tutaj np. poznamy rzemieślnika, który odsprzedał swój zakład łuczarzowi Bosperowi w Khorinis. Podczas czytania dialogów znajdziemy także wiele humorystycznych akcentów. Nieraz podczas zabawy „uciekały” mi kwestie gdyż nie mogłem wytrzymać ze śmiechu. Przykłady można by mnożyć, ale nie będę wam oczywiście psuł zabawy. Także wielowątkowa fabuła, która może mieć różne zakończenia, przemawia za poznaniem Mrocznych Tajemnic


Mroczne Tajemnice powstały przede wszystkim z myślą o graczach, którzy czuli niedosyt ukończywszy grę Gothic. Ideą modyfikacji było urealnienie Kolonii Karnej, do której trafił nasz bohater. Podniesiony został także poziom trudności. Modyfikacja zawiera:

- nowe lokacje (dokładnie cztery: stara, opuszczona kopalnia, podziemna świątynie, olbrzymia grota z podziemnym światem i naprawdę wspaniała wyspa z licznymi niespodziankami);
- nową fabułę główną pośrednio związaną z oryginalną fabułą gry (nie możliwe jest ukończenie głównej fabuły Gothica bez przejścia nowej fabuły. Główną fabułę moda można przejść na dwa sposoby, w zalezności od tego, po której stronie opowie się nasz bohater);
- nowe obozy (Przemytnicy, Obóz Strażników przed Starą Kopalnią, Fanatycy - uciekinierzy z Obozu Bractwa i Łowcy Orków);
- zmieniony i odświeżony świat Kolonii Karnej (polecam zwiedzenie każdego zakątka bo czeka Was wiele niespodzianek, czasami nawet miłych)
- wiele nowych i ciekawych zadań (sporo zadań jest złożonych, z kilkoma zakończeniami);
- wielu nowych NPCów;
- nowe bestie;
- nowy oręż i zbroje, w tym także hełmy;
- nowe czary;
- nowy system tworzenia czarów;
- poprawiony respawn potworów;
- procentowa nauka walki orężem;
- nowe umiejętności specjalne;
- nowe textury podłoża, nieba, etc.;
- wiele oryginalnych rozwiązań skryptowych;
Czas gry jest porównywalny z dodatkiem NK dla Gothic2.


Oficjalna strona dodatku: www.poziomkaz.pl

Wymagania sprzętowe: trochę wyższę od Gothic bez dodatku

Download (Pobierz) Mroczne Tajemnice: http://poziomkaz.pl/articles/12

www.bractwo-neonii.pun.pl www.somethingaboutdance.pun.pl www.server123.pun.pl www.cs-fartownia.pun.pl www.ograjbuka.pun.pl