Strefa RPG

Witam na forum najlepszych gier RPG. Proszę rejestrować się pod nickiem zawierającym dużą literę na początku i zawierało jakiś sens w nazwie, aby nie psuć klimatu :)

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

#1 2009-05-01 19:06:57

Bezimienny

Administrator

1672480
Zarejestrowany: 2009-04-17
Posty: 41
Punktów :   

Dodatek: Noc Kruka

Gothic jest uważany za jedną z najlepszych gier cRPG ostatnich lat. Programiści z Piranha Bytes udowodnili, że nawet młodzi stażem twórcy mogą robić bardzo dobre gry. Gothic zaskoczył chyba wszystkich fanów komputerowego RPG wielkością świata, swobodą działania i fabułą. Nic dziwnego, że programiści stworzyli sequel tej jakże wspaniałej gry, oraz dodatek do niego zatytułowany właśnie Noc Kruka.

Noc Kruka jest tak zwanym AddOnem do Gothica 2. Do gry w NK potrzebujemy podstawową wersji gry. Dodatek poszerza podstawowego G2 o nowe lokacje, ekwipunek, potwory, muzykę, postaci i wątek fabularny - otrzymujemy 100 nowych postaci niezależnych, ponad 10 nowych bestii, 30 nowych artefaktów, kilkanaście broni i czarów i oczywiście nowe questy.

Wersję rozszerzoną zaczynamy tak samo jak Gothic 2. Znajdujemy się w wieży Xardasa, który już na samym początku zapoznaje nas z nowym wątkiem fabularnym. Xardas opowiada o badaniach Magów Wody, których w zwykłym Gothic 2 brakowało. Okazuje się, iż Magowie Wody próbują dostać się do niezbadanej części wyspy. Oczywiście nie obędzie się bez naszej pomocy . Gdy opuścimy wieżę Xardasa i udamy się do Khorinis spotkamy starego znajomego z Koloni Karnej - Cavalorna. Dzięki niemu dowiemy się więcej o Magach Wody i ich wielkim planie. Tuż przed bramą do miasta napotkamy... pirata! Piraci to jedna z trzech nowych gildii, a w Nocy Kruka możemy dołączyć nawet do czterech (!) gildii naraz! Niestety nie możemy być np. Paladynem i Łowcą Smoków, ale możemy być np. Paladynem, piratem, bandytą i pomocnikiem Magów Wody.

Dodatek wprowadza wiele nowości do gry - np. pasy zwiększające nasze umiejętności bądź współczynniki pancerza. Gdzieniegdzie poukrywane są posagi Beliara, przy których możemy ofiarować swoje punkty trafień bądź many (oczywiście zostaniemy za to odpowiednio wynagrodzeni). Pojawiło się wiele nowych rozwiązań i możliwości. Już w zwykłym Gothicu 2 każdą misję można było wykonać, na co najmniej dwa sposoby, za to w Nocy Kruka mamy o wiele więcej możliwości. Dodatkowo NPC zwracają teraz uwagę na twoją zbroję. Niektórzy nie zechcą z tobą rozmawiać, a inni od razu rzucą się na ciebie z mieczem, także nie należy w mieście Khorinis paradować w zbroi bandyty lub w obozie bandytów w zbroi np. Pirata.

Oczywiście z nowymi postaciami niezależnymi wiążą się nowe zadania do wykonania. Każda osoba z unikalnym imieniem ma dla nas jakieś zadanie. Jeśli myślisz, że łatwo dzięki temu zdobędziesz dużo punktów doświadczenia to się mylisz. Poziom trudności wzrósł i to nawet bardzo. Ale weteranom Gothica chyba nie sprawi to trudności. Pokonanie Orka jest bardzo trudne, a co dopiero całego patrolu! I trzeba dodać, że bardzo rzadko spotyka się samotnego Orka .

W Khorinis spotkamy także wiele nowych potworów. Spotkamy nawet takie bestie, które nie zostały opisane w instrukcji! Pojawiają się także stwory z pierwszego Gothica, oraz przeróżne odmiany już znanych potworów (np. wilk i lodowy wilk).

Czas na opisanie nowego świata. Nowa, nie odkryta cześć wyspy nazywana jest Jankendarem. Istniała tam pradawna cywilizacja, która została zniszczona przez potężny artefakt. Magowie Wody starają się dowiedzieć jak najwięcej o tajemniczej cywilizacji.

Jankendar jest wielkości Górniczej Doliny. Bardzo dużo w nim nieznanych i tajemniczy bestii. To właśnie tu znajdują się obozy piratów, bandytów i Magów Wody. Na wyspę tą część wyspy można dostać się tylko drogą morską lub dzięki specjalnemu portalowi, który łączy "stary świat" z Jankendarem. W nowej lokacji znajdują się lasy tropikalne, wielkie bagna oraz gorące pustynie. Poruszać tam możemy się za pomocą teleportów (oczywiście musimy je najpierw uaktywnić).

Cały dodatek został bardzo ładnie wpleciony z podstawową wersję Gothica 2. Niestety, ma to też swoje wady, ponieważ niektóre osoby mówią "na dwa głosy". Wtedy bardzo łatwo wyłapać, jakie dialogi są z G2,a jakie z NK.

Grafika w ogóle się nie zmieniła. Jedyne, co autorzy zrobili z silnikiem graficznym to optymalizacja. Teraz w mieście gra już się nie "ścina", co w G2 przytrafiało się nawet na mocnym sprzęcie. Dla wielu osób grafika jest za brzydka, kanciasta. Lecz po parunastu minutach grania już się tego nie widzi; ta gra jest na tyle wciągająca, że nie zwracamy uwagi na grafikę tylko na fabułę. Nowością jest także dodatkowa ścieżka dźwiękowa.

Cały dodatek możemy ukończyć w około 25 godzin. Niby to dużo ale pozostaje pewien niedosyt, tym bardziej, że gra nie jest wolna od błędów (byłoby zbyt pięknie . Czasem, gdy źle przeprowadzimy rozmowę z NPC, nie możemy ukończy gry! Przez dodatek Gothic 2 wydaje się mniej stabilny (ale może to tylko u mnie gra "wychodzi" do Windows'a).

Każdy fan Gothica powinien mieć ten tytuł w swojej kolekcji. Nawet mimo drobnych błędów gra jest naprawdę warta swej ceny. Za dodatek zapłacimy 59.99 zł. W zamian otrzymujemy bardzo dobry produkt w profesjonalnej wersji językowej, z dodatkową płytą audio z muzyką z gry. Szkoda tylko, że dodatek kończymy już w drugim rozdziale, a w późniejszych rozdziałach jest wszystko to samo, co w starym G2. A szkoda, bo Górnicza Dolina jest w miarę duża i można było dodać tam parę nowych postaci, z którymi zamienilibyśmy parę słówek. W Górniczej Dolinie znalazłem dosłownie jeden nowy quest. To troszkę mało. Ale i tak każdy gothicomaniak powinien kupić ten dodatek.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.somethingaboutdance.pun.pl www.cs-fartownia.pun.pl www.server123.pun.pl www.bractwo-neonii.pun.pl www.narutoshinobiworld.pun.pl